Jeśli chodzi o oleje silnikowe, wydaje się, że nie brakuje olejów konwencjonalnych, syntetyków i mieszanek syntetycznych do wyboru.

Co dokładnie oznaczają te litery i cyfry? Oto podział na to, czym jest każdy z nich i jak można znaleźć odpowiedni dla swojego silnika?

plyn

Według Valvoline, kody olejów mogą pomóc w wyborze odpowiedniego płynu dla Twojego pojazdu. Litera "W" oznacza zimę; liczba poprzedzająca literę "W" odnosi się do lepkości w niskich temperaturach.

Im niższa liczba, tym mniejsza lepkość oleju w niskich temperaturach. Olej silnikowy 5W- lepiej przepływa w niskich temperaturach niż olej 15W- w tych samych warunkach.

Liczby po "W" odnoszą się do lepkości oleju w gorących temperaturach. Im wyższa liczba, tym gęstszy jest olej w określonej temperaturze.

Szczegółowe zalecenia dotyczące warunków jazdy można znaleźć w instrukcji obsługi pojazdu. Możesz też poprosić doradcę serwisowego o pomoc w wyborze odpowiedniego produktu.

Poniżej producenci oleju przedstawiają kilka wskazówek dotyczących konserwacji oleju i korzyści płynących ze stosowania oleju o lepszej formule.

  • Sprawdź w instrukcji obsługi pojazdu, jaki typ oleju jest właściwy. Znajdzie się tam informacja o zalecanej klasie oleju i porady, jak często należy go wymieniać.
  • Wybierz olej, który jest przeznaczony do Twojego silnika. Niektóre oleje są specjalnie opracowane dla silników o wysokich osiągach, podczas gdy inne są najlepsze dla silników, które dużo jeżdżą po mieście.
  • W przypadku starszych pojazdów korzystne może być stosowanie oleju o wysokim przebiegu. Olej przeznaczony do silników o dużym przebiegu ma większą lepkość, czyli gęstość, niż olej konwencjonalny. Gęstszy płyn kompensuje zużycie silnika. Na przykład, starsze pojazdy mają więcej miejsca między łożyskami.
  • Rutynowa konserwacja. Regularna wymiana oleju może pomóc wycisnąć z silnika każdą milę. Jest to niedrogi sposób na utrzymanie pojazdu w najwyższej sprawności.
  • Olej syntetyczny pochodzi od oleju konwencjonalnego. Podstawą oleju syntetycznego jest ropa naftowa, która jest destylowana i rafinowana przed dodaniem specjalnie opracowanych związków chemicznych.
  • Olej syntetyczny paruje wolniej niż olej konwencjonalny i jest odporny na rozkład termiczny, tworzenie się osadów w silniku i utlenianie - kiedy tlen zanieczyszcza olej, co może pogorszyć jego jakość, a nawet spowodować zjełczenie.

Socialmedia

Warte uwagi

Mało znana usługa, która może zaoszczędzić...

Istnieje usługa, o której być może nie wiesz, a która może zapewnić sprawność i płynność działania Twojego pojazdu - wymiana płynu przekładniowego. Ta łatwo przeoczona...

Firma Soft99

Menzerna