Jeśli często sprawdzasz poziom oleju, masz większe szanse na wczesne wykrycie problemów, zanim staną się one zbyt poważne. Jednym z takich przypadków może być wykrycie mlecznobiałej substancji na bagnecie. Co oznacza mlecznobiały olej na bagnecie i jak należy go usunąć?

Gdy olej staje się mlecznobiały, oznacza to, że zmieszała się z nim woda. Ponieważ obie substancje mieszają się ze sobą, powstaje biały osad. Ponieważ woda nigdy nie powinna znajdować się w silniku, należy przyjrzeć się bliżej przyczynie problemu, ponieważ może on być związany z pęknięciem uszczelki głowicy.

W naszym poradniku omówimy przyczyny pojawiania się mlecznego oleju na bagnecie, przedstawiając proste rozwiązanie i takie, z którym prawdopodobnie nie chcesz mieć do czynienia. Przedstawimy także sposób na zatrzymanie tego zjawiska.

Spis treści pokaż Przyczyny pojawiania się mlecznego oleju na bagnecie 1. Kondensacja lub wilgoć 2. Pęknięta uszczelka głowicy 3. Wadliwy wymiennik ciepła oleju/chłodziwa Sposoby rozwiązania problemu mlecznego oleju na bagnecie 1. Dłuższa jazda 2. Starannie umyj silnik 3. Napraw uszkodzoną uszczelkę głowicy lub wymiennik ciepła

Przyczyny pojawiania się mlecznego oleju na bagnecie

1. Kondensacja lub wilgoć

W niektórych regionach kraju panuje duża wilgotność powietrza. W takich miejscach możliwe jest gromadzenie się wilgoci w silniku. Problem ten można najpierw zauważyć, obserwując spaliny, ponieważ wydziela się para wodna.

W normalnych warunkach pracy silnik osiąga normalną temperaturę i wilgoć jest spalana. Jednak nie wszyscy jeżdżą samochodem na tyle długo, aby silnik był tak rozgrzany, co prowadzi do gromadzenia się wilgoci w silniku. Gdy kondensacja nie jest kontrolowana, na bagnecie może pojawić się mlecznobiała substancja.

Ponadto woda mogła dostać się do silnika podczas czyszczenia wnęki silnika. Jeśli używasz myjki ciśnieniowej, możliwe, że woda dostała się do oleju. Woda może również dostać się do korka wspomagania układu kierowniczego lub przez filtr powietrza, co nie jest dobrym rozwiązaniem.

ZWIĄZANE: Co to jest to białe coś pod korkiem oleju?

2. Pęknięta uszczelka głowicy

Jeśli wiesz cokolwiek o problemach z silnikiem, wiesz, że jest to jeden z tych problemów, z którymi nie chcesz się nigdy spotkać. Jeśli za mlecznobiały osad na bagnecie nie można winić wilgoci, być może masz pękniętą uszczelkę głowicy.

Zadaniem uszczelki głowicy jest zapewnienie ochrony cylindrów poprzez szczelne zamknięcie. Dzięki tej uszczelce cylindry pracują zgodnie z przeznaczeniem, ponieważ występuje w nich odpowiednia kompresja. Uszczelka ta jest również potrzebna do oddzielenia oleju od płynu chłodzącego, mimo że oba znajdują się w silniku.

Po pęknięciu uszczelki głowicy płyn chłodzący zaczyna przeciekać do kanałów olejowych lub do komory spalania. Pozostaje biała, mleczna substancja na bagnecie.

Pęknięta uszczelka głowicy powoduje inne objawy, których można szukać. Z wydechu może wydobywać się biały dym, a silnik może zacząć się przegrzewać. Możliwe jest także pojawienie się pęcherzyków powietrza w zbiorniku przelewowym płynu chłodzącego lub w chłodnicy. Jeśli uzupełniasz płyn chłodzący, ale nie znalazłeś jeszcze zewnętrznego wycieku, możliwe, że płyn przedostaje się do kanałów olejowych.

3. Wadliwy wymiennik ciepła oleju/ płynu chłodzącego

Niektóre silniki samochodowe mają zamontowany wymiennik ciepła, który utrzymuje temperaturę oleju na podstawie temperatury płynu chłodzącego. Zdarza się, że uszczelka takiego wymiennika ciepła ulega uszkodzeniu lub pęka w samym wymienniku. Powoduje to pojawienie się mlecznego oleju na bagnecie.

Jednak większość modeli samochodów nie posiada tej części, więc należy sprawdzić w instrukcji naprawy lub poszukać więcej informacji, czy silnik jest w nią wyposażony.

Rozwiązania problemu mlecznego oleju na bagnecie

1. Dłuższe przejażdżki

Jeśli z silnikiem nie dzieje się nic złego, możesz spalić wilgoć, która może się w nim znajdować. Dodając trochę czasu do normalnych, krótkich podróży, można szybko pozbyć się skroplin.

W przypadku jazdy trwającej mniej niż dziesięć minut może się zdarzyć, że silnik nigdy nie osiągnie odpowiedniej temperatury roboczej, zwłaszcza podczas zwykłej jazdy po mieście. Zamiast tego należy poświęcić nieco więcej czasu na jazdę. Zalecamy wybranie dłuższej drogi do następnego celu, zwłaszcza jeśli przez jakiś czas nie planuje się ponownej jazdy. Należy także spróbować zwiększyć prędkość do 60 km/h, co pozwoli szybciej pozbyć się skroplin niż w przypadku jazdy z prędkością 25 km/h.

2. Dokładne mycie silnika

Jeśli chcesz umyć zatokę silnika, możesz zrobić to sam, ale musi być trochę ostrożności zaangażowany. Nie chcesz, aby woda dostała się do silnika, gdyż może to spowodować jego poważne uszkodzenie. Zanim zaczniesz, zdejmij pokrywę korka oleju i sprawdź uszczelkę. Jeśli uszczelka jest zużyta, nie będzie w stanie powstrzymać wody przed przedostaniem się do silnika i należy ją wymienić.

Jeśli uszczelka jest w dobrym stanie, czas spryskać silnik, ale pamiętaj, aby użyć niskiego ciśnienia. Można użyć domowej myjki ciśnieniowej, ale należy ją ustawić na możliwie najniższym poziomie, aby wykonać zadanie. Nie należy jednak nigdy spryskiwać bezpośrednio uszczelek silnika, ponieważ nie są one przeznaczone do pracy pod takim ciśnieniem.

W przeciwnym razie można użyć odtłuszczacza do silników, aby oczyścić powierzchnię. Za pomocą szczotki do szorowania i środka czyszczącego można usunąć wszelkie zanieczyszczenia. Ponadto do spłukania wystarczy niewielki strumień wody, więc nie ma szans na dostanie się oleju do wnętrza silnika.

3. Naprawa uszkodzonej uszczelki głowicy lub wymiennika ciepła

Zdiagnozowanie wymiennika ciepła może być dość trudne bez odpowiedniej wiedzy. Należy sprawdzić w Internecie, czy jest więcej osób z tym samym silnikiem, cierpiących z powodu tego samego problemu. Jeśli istnieje wiele zgłoszeń o uszkodzonych wymiennikach w danym modelu silnika samochodu, może to być ten sam problem. Aby zdiagnozować wymiennik ciepła, należy albo całkowicie go wymontować i sprawdzić uszczelki, albo użyć testera ciśnienia.

Gdy uszczelka głowicy ulegnie uszkodzeniu, nie ma już zbyt wielu opcji do rozważenia. Na rynku można znaleźć szeroką gamę uszczelniaczy uszczelek głowicy. Jednak wiele osób odradza ich stosowanie. Ważne jest, abyś sam zdecydował, co jest najlepsze dla Twojego samochodu, ale jest mało prawdopodobne, abyś znalazł się w gorszej sytuacji po użyciu jednego z nich, więc może warto spróbować.

RELATED: Jak sprawdzić, czy uszczelka głowicy jest zdmuchnięta (7 prostych kroków)

W przeciwnym razie potrzebna jest nowa uszczelka głowicy. O ile część kosztuje od 125 do 350 dolarów, o tyle robocizna zwiększa rachunek o całą masę pieniędzy. W zależności od rodzaju posiadanego pojazdu i regionu, w którym mieszkasz, koszty robocizny mogą wynieść od 650 do 1750 dolarów. Ponadto, podczas naprawy nie będzie można korzystać z pojazdu przez co najmniej kilka dni. Jeśli Twój samochód nie jest wart naprawy, czas rozpocząć zakupy samochodu.

Socialmedia

Warte uwagi

Kod P0456 - znaczenie, przyczyny, objawy (i jak...

Kod usterki P0456 pojawia się w jednostce sterującej silnika, gdy w układzie EVAP występuje niewielka nieszczelność. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele, a w tym przewodniku...