Jeśli oglądałeś filmy o kradzieży samochodów, widziałeś, jak złodzieje włamują się do samochodu i uruchamiają go bez kluczyka za pomocą zestawu przewodów.

Zawartość strony pokaż Jak wynająć samochód za pomocą kabla Hotwire 1. Zdejmij plastikową osłonę wokół kolumny kierownicy 2. Zlokalizuj wtyczkę wyłącznika zapłonu 3. Sprawdź okablowanie wyłącznika zapłonu 4. Obetnij i rozizoluj przewody akumulatora, rozrusznika i zapłonu 5. Skręć przewód zapłonowy + przewód akumulatora 6. Sprawdź, czy zapłon jest włączony 7. Przytrzymaj razem przewód rozrusznik + przewód akumulatora 8. Złam blokadę kierownicy Wywierć otwory w bolcach zamka

Chociaż nie popieramy kradzieży samochodów, umiejętność podłączenia przewodów elektrycznych może okazać się przydatna w przypadku zgubienia kluczyków.

Nowsze samochody wyposażone są w immobilizer, co oznacza, że do uruchomienia samochodu potrzebny jest chip w kluczyku znajdującym się w stacyjce. Dlatego w nowszych samochodach podłączanie przewodów na gorąco nie zadziała. Przed próbą podłączenia przewodów na gorąco zawsze sprawdź, czy Twój samochód jest wyposażony w immobilizer.

Nadal istnieją sposoby na obejście immobilizera, ale do tego potrzebna jest znacznie większa wiedza.

Jak podłączyć samochód za pomocą kabla Hotwire

Całkowity czas: 5 minut

1. Zdejmij plastikową osłonę wokół kolumny kierownicy

Najpierw musisz zdjąć plastikową osłonę wokół kolumny kierownicy, aby dostać się do wyłącznika zapłonu. Za pomocą śrubokręta odkręć śruby znajdujące się pod kierownicą. W tym miejscu powinno znajdować się złącze wiązki przewodów do wyłącznika zapłonu.

2. Zlokalizować wtyczkę wyłącznika zapłonu.

Sprawdź tylną stronę wyłącznika zapłonu, a znajdziesz złącze idące do wyłącznika zapłonu. Możesz wyjąć złącze, aby zewrzeć przewody, lub przeciąć przewody, aby je zewrzeć.

3. Zorientuj się, jakie jest okablowanie wyłącznika zapłonu

Jest to najważniejsza część udanego hotwiring. Musisz dowiedzieć się, które złącze do czego służy. W niektórych samochodach schemat połączeń elektrycznych znajduje się na stacyjce, ale najczęściej trzeba sprawdzić schemat, aby wiedzieć, który przewód gdzie idzie. Należy rozróżnić przewody + akumulatora, zapłonu i rozrusznika. Przewody akumulatora są zwykle czerwone, rozrusznika - żółte, a zapłonu - brązowe. Należy jednak zawsze sprawdzić to w instrukcji obsługi.
Pamiętaj, że jeśli nie znajdziesz właściwego schematu połączeń i połączysz ze sobą niewłaściwe przewody, możesz spalić drogie części, takie jak moduł sterowania silnikiem, a nawet doprowadzić do pożaru samochodu.
RELATED: Jak odblokować i uruchomić samochód z niedziałającym breloczkiem

4. Przetnij i rozbierz przewody akumulatora, rozrusznika i zapłonu

Po zlokalizowaniu przewodów rozrusznika, zapłonu i akumulatora+ nadszedł czas na ich rozebranie - jeśli nie zdecydujesz się na zwarcie ich w złączu.

5. Skręć przewód zapłonu + akumulatora

Zacznij od skręcenia ze sobą przewodu zapłonu i przewodu + akumulatora. Powinno to wywołać lekką iskrę podczas ich łączenia, ale jeśli jest ona straszna, na pewno znalazłeś niewłaściwe przewody.

6. Sprawdź, czy zapłon jest włączony

Po podłączeniu przewodów zapłonu i akumulatora+ powinieneś usłyszeć, że zapłon w Twoim samochodzie jest włączony, a w większości samochodów powinieneś również usłyszeć, że uruchamia się pompa paliwowa. Jeśli nic się nie dzieje, prawdopodobnie znalazłeś niewłaściwy przewód akumulatora+ lub zapłonu.

7. Przytrzymaj razem przewód rozrusznika i przewód akumulatora.

Po upewnieniu się, że zapłon jest włączony, nadszedł czas na uruchomienie silnika. W tym celu należy przytrzymać razem przewód rozrusznika i akumulator+ przez kilka sekund, aż samochód ruszy. Po uruchomieniu samochodu należy odłączyć od siebie te dwa kable, ale pozwolić, aby kabel akumulatora+ i zapłonu były ze sobą skręcone.

8. Wyłamanie blokady kierownicy

Ostatnim krokiem jest wyłamanie blokady kierownicy, jeśli samochód jest w nią wyposażony. W niektórych samochodach może to być naprawdę trudne i potrzeba do tego naprawdę sporo mięśni.
Jednak po zerwaniu blokady kierownicy powinieneś mieć sprawny samochód.
Aby wyłączyć samochód - odłącz od siebie przewody zapłonu i akumulatora+, a samochód powinien natychmiast zginąć.

Narzędzia:

  • Ściągacz izolacji
  • Śrubokręt
  • Schemat połączeń

Nawiercenie bolców zamka

Ta metoda powinna być stosowana tylko w sytuacjach awaryjnych.

Inną metodą uzyskania dostępu do samochodu jest wywiercenie otworów w bolcach zamka. Celem tej metody uruchamiania samochodu jest włączenie zapłonu za pomocą śrubokręta zamiast kluczyka. Przyłóż wiertło do otworu w kluczu, tak aby było w nim 60 procent otworu. Ustaw się na długości klucza i wwiercaj się w dziurkę od klucza, aż pojawią się małe metalowe wgłębienia. W każdej dziurce od klucza znajdują się dwie części sprężyny.

Należy pamiętać, że ta metoda zniszczy dziurkę od klucza. Wyjmij wiertło i użyj śrubokręta, aby włączyć zapłon. Teraz, gdy wszystkie bolce są złamane, nie musisz już tak mocno naciskać śrubokręta. Silnik zacznie pracować. Pamiętaj, że po wyłamaniu dziurki od klucza każdy może ukraść Twój samochód.

Socialmedia

Warte uwagi

Jakiej wielkości kable połączeniowe...

Nikt nie chce mieć do czynienia z rozładowanym akumulatorem samochodowym. Dzięki nowoczesnym urządzeniom rozruchowym wielu kierowców nie nosi już przy sobie kompletu kabli, ale nadal warto je...