Układ elektryczny Twojego pojazdu to złożony ekosystem przewodów, ładowarek i kabli. A problem w jednym obszarze może spowodować problemy w innych.

samochod

"Prosimy nasze systemy ładowania o dostarczenie dużej ilości energii" - powiedział Gale Kimbrough z Interstate Battery. "Różnorodność życzeń i potrzeb wzrosła, a akumulator cierpi".

Tradycyjnie, rozładowany akumulator można było przypisać czemuś tak prostemu, jak pozostawienie włączonego światła wewnętrznego na noc. Jednak nowoczesne pojazdy wymagają zazwyczaj wyszkolonego oka, aby zidentyfikować źródła wyczerpania energii.

Wszystkie pojazdy używają alternatora do ładowania akumulatora podczas pracy pojazdu. Zużyty alternator może uniemożliwić ładowanie akumulatora w Twoim pojeździe.

A co z przewodami biegnącymi pomiędzy wszystkimi elementami elektrycznymi?

Wysoka temperatura panująca w komorze silnika powoduje, że przewody ulegają zniszczeniu, a uszkodzone przewody mogą nie przewodzić prawidłowo prądu elektrycznego.

Rezultat: Rozładowany akumulator.

"W wielu dzisiejszych pojazdach urządzenia elektroniczne nie wyłączają się natychmiast lub przechodzą w tryb uśpienia natychmiast po wyłączeniu kluczyka" - powiedział Kimbrough. "Czasami system komputerowy pojazdu pozostaje aktywny przez pięć do 15 minut lub dłużej".

Kimbrough zalecił regularne sprawdzanie układu elektrycznego, czyszczenie zacisków akumulatora i sprawdzanie poziomu naładowania akumulatora. Jest to szczególnie prawdziwe przed letnimi wycieczkami, kiedy wysokie temperatury przyspieszają korozję i mogą spowodować odparowanie wody wewnątrz akumulatora.

"Ludzie, którzy jeżdżą sporadycznie lub konsekwentnie jeżdżą na krótkich trasach, często spotykają się z rozładowanymi akumulatorami z powodu zwiększonych obciążeń pasożytniczych" - powiedział.

Zwróć uwagę na znaki ostrzegawcze, że Twój akumulator może być bliski awarii - trudności z uruchomieniem pojazdu, niska intensywność światła reflektorów i osprzęt elektryczny, który działa ospale (podnoszone bramy lub okna, które działają wolniej niż zwykle).

Kimbrough ma następujące sugestie, aby uniknąć utknięcia z martwym akumulatorem:

  • Poproś doradcę serwisowego o sprawdzenie zdolności akumulatora do zatrzymywania energii. Słaby akumulator może być w stanie uruchomić silnik w domu, ale padnie, gdy pojedziesz na wycieczkę w góry.
  • Sprawdź, czy w akumulatorze nie ma wycieków, pęknięć lub wybrzuszeń. Każdy z tych objawów oznacza, że nadszedł czas na nowy akumulator. Wewnątrz akumulatora znajduje się żrąca mieszanina substancji chemicznych. Pęknięty, przeciekający lub spuchnięty akumulator stanowi poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa Twojego i Twojego pojazdu.
  • Sprawdź, czy wokół przewodów nie ma korozji. Rdza i skorupa na zaciskach mogą zmniejszyć wydajność akumulatora i należy je usunąć.
  • Układ ładowania należy sprawdzać co trzy miesiące lub przy każdej wymianie oleju. Akumulatory, które mają więcej niż 3 lata, powinny być sprawdzane częściej.
  • Zawsze sprawdzaj akumulator przed dłuższą podróżą. Zleć profesjonalnemu mechanikowi sprawdzenie przewodów, słupków i mocowań akumulatora.
  • Sprawdź, czy przewody elektryczne nie są zużyte. Jeśli zauważysz pęknięcia, poproś doradcę o wymianę przewodów przed kolejną podróżą poza miasto.

Dowiedz się więcej na http://sambaror.pl/

Socialmedia

Warte uwagi

Gładsza jazda zaczyna się od właściwego...

Układ elektryczny Twojego pojazdu to złożony ekosystem przewodów, ładowarek i kabli. A problem w jednym obszarze może spowodować problemy w innych. "Prosimy nasze systemy ładowania o...