Jeśli zapaliła się kontrolka Check Engine i ze skanera odczytano kod P0344, można się zastanawiać, jak usunąć usterkę. Ten ogólny kod układu napędowego może powodować objawy, które zakłócają normalną pracę silnika.

Przyglądamy się bliżej temu, co oznacza kod P0344. W naszym przewodniku omówiono również objawy kodu P0344, a także pokazano, co go powoduje i jak go naprawić.

Spis treści pokaż Kod P0344 Definicja Co oznacza kod P0344? Objawy kodu usterki P0344 Przyczyny kodu P0344 Jak poważny jest kod P0344? Jakie naprawy mogą naprawić kod P0344? Częste błędy w diagnostyce kodu P0344 Zalecane narzędzia do diagnostyki Jak zdiagnozować kod usterki P0344 Szacunkowy koszt naprawy Porady mechaników dotyczące kodu P0344

Kod P0344 Definicja

P0344 - Czujnik położenia wałka rozrządu A obwód przerywany (Bank 1)

Co oznacza kod P0344?

P0344 wskazuje, że jest problem z sygnałem wychodzącym z czujnika położenia wałka rozrządu w Banku 1. PCM traci sygnał w Banku 1, czyli w Banku silnika, w którym znajduje się pierwszy cylinder. Jest to ogólny kod układu napędowego dla większości marek/modeli, ale są tacy, którzy używają go do wskazania czegoś innego.

Ten kod może występować w przypadku konstrukcji z pojedynczym wałkiem rozrządu, a także z pojedynczym (SOHC) i podwójnym (DOHC) wałkiem rozrządu górnego. Ten kod dotyczy wyłącznie sygnału pochodzącego z czujnika położenia wałka rozrządu znajdującego się w banku 1.

Ponieważ jest to usterka elektryczna, może występować z przerwami. Czujnik położenia wału korbowego jest używany do ustawiania czasu pracy cylindra nr 1. Jest on również potrzebny do kontrolowania początku wtrysku i synchronizacji paliwa.

ZWIĄZANE: Bank 1 vs Bank 2 - czujnik 1 i 2 - znaczenie

Objawy kodu usterki P0344

Najczęściej usterka P0344 powoduje zapalenie się kontrolki Check Engine na desce rozdzielczej. Istnieją również pewne objawy wydajności, które można zauważyć.

Oto kilka z nich, na które należy zwrócić uwagę:

  • Podświetlona kontrolka Check Engine
  • Trudny rozruch silnika
  • Silnik pracuje w korbie, ale nie uruchamia się
  • Zawieszenie/bulgotanie
  • Zgaśnięcie silnika
  • Błędne zapłony
  • Niskie osiągi silnika

Przyczyny kodu P0344

Jest oczywiste, że przyczyna kodu P0344 ma związek z czujnikiem położenia wałka rozrządu, ale źródło problemu nie zawsze jest oczywiste.

Oto kilka najczęstszych przyczyn:

  • Uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu
  • Zwarcie elektryczne lub uszkodzone okablowanie
  • Nieprawidłowe działanie pierścienia dźwiękowego czujnika położenia wałka rozrządu
  • Problemy z PCM - uszkodzony lub brak aktualizacji.

Jak poważny jest kod P0344?

Wysoki - przerywany sygnał pochodzący z czujnika położenia wałka rozrządu może powodować kilka niebezpiecznych problemów. Pojazd może pracować nierówno i mieć problemy z gwałtowną zmianą biegów. Jeśli naprawa nie zostanie przeprowadzona szybko, pojazd może stanąć w miejscu i mogą wystąpić problemy z jego ponownym uruchomieniem.

Jeśli nie chcesz, aby pojazd pozostał na poboczu drogi, powinieneś poważnie potraktować ten kod usterki. Naprawiając go szybko, można zaoszczędzić sobie wiele kłopotów.

Jakie naprawy mogą naprawić kod P0344?

Istnieje wiele napraw, które mogą rozwiązać ten problem, dlatego przed wymianą jakichkolwiek części należy wykonać odpowiednią diagnostykę. Oto jednak kilka potencjalnych napraw, które mogą rozwiązać problem z kodem P0344.

  • Wymień uszkodzone okablowanie
  • Przywrócić połączenia elektryczne
  • Wymienić czujnik położenia wałka rozrządu
  • Zaktualizuj PCM

Najczęstsze błędy diagnozy P0344

W przypadku problemów elektrycznych, które nie mają sensu, akumulator jest często pomijany, mimo że może być przyczyną wielu problemów. W przypadku słabego akumulatora różne układy mogą nie otrzymywać napięcia potrzebnego do prawidłowego działania. Jeśli nie możesz ustalić, co się dzieje, spróbuj sprawdzić napięcie akumulatora.

Jeśli komunikat P0344 ustępuje i powraca, oznacza to, że pierwotny problem został źle zdiagnozowany. Konieczne będzie ponowne przeanalizowanie sytuacji, aby sprawdzić, co jest nie tak.

Zalecane narzędzia do diagnostyki

  • Diagnostyczne narzędzie skanujące OBD
  • Multimetr
  • Podstawowe narzędzia ręczne
  • Podręcznik naprawy samochodu
  • Środek czyszczący do urządzeń elektrycznych

Jak zdiagnozować kod usterki P0344

Oto kroki, które wykona profesjonalny mechanik, aby zdiagnozować kod P0344.

  1. Sprawdź dwukrotnie napięcie akumulatora, aby upewnić się, że sygnał nie jest słaby.
  2. Sprawdź okablowanie do czujnika położenia wałka rozrządu. Zwróć uwagę na oznaki zużycia lub uszkodzenia, takie jak stopione części, przepalone miejsca, otarcia lub przetarcia.
  3. Sprawdzić złącza czujnika położenia wałka rozrządu. Nie powinny one wykazywać oznak zużycia ani korozji.
  4. Zaktualizuj moduł PCM, jeśli jest dostępny.

Szacunkowy koszt naprawy

W zależności od przyczyny usterki, może być możliwe jej samodzielne usunięcie. Poniżej podano jednak kilka najczęstszych sposobów naprawy wraz ze średnim kosztem naprawy, obejmującym zarówno części, jak i robociznę.

  • Nowe okablowanie - 50-1 000 USD
  • Czujnik położenia wałka rozrządu - 150-300 USD
  • Akumulator - 40-300 USD
  • PCM - 500$ - 2500$

Porady mechaników dotyczące kodu P0344

Możliwe jest również jednoczesne pojawienie się kodów usterek P0340 (Camshaft Position Sensor "A" Circuit) i P0341 (Camshaft Position Sensor "A" Circuit Range/Performance). Chociaż kody te dotyczą tych samych części, wskazują one czas trwania problemu i występujące problemy elektryczne.

Diagnozując kod P0344, należy wziąć pod uwagę wszystkie czynniki. Jeśli występują inne problemy elektryczne, może być bardziej oczywiste, że jest to problem z akumulatorem. Jeśli jednak problemy dotyczą tylko czujnika położenia wałka rozrządu, można liczyć na to, że to on lub moduł PCM jest przyczyną problemu.

Socialmedia

Warte uwagi

Co to jest biały nalot pod korkiem oleju?

Podczas regularnej wymiany oleju należy zdjąć korek oleju. W tym momencie warto przeprowadzić szybką kontrolę, aby upewnić się, że wszystko wygląda prawidłowo. Jeśli zauważysz białą...